Top
  >  Reis naar Vietnam   >  Fietsen door Noord Macedonië
Bikkels on Bikes in Noord Macedonië 4

We hebben een rustdag in Ohrid omdat Felix is gevallen met de fiets en moet uitrusten. We ontbijten met onze favoriete snack van de Balkan, burek! We hebben al veel bureks op tijdens onze reis maar deze is echt heel goed. Er zit een lekker mengsel in van gehakt met ui, de buitenkant is perfect krokant gebakken en hij is nog warm als we hem eten. Een beter begin van de dag bestaat bijna niet.

Gisteravond hebben we op straat Ezra en Risanne ontmoet. Twee Nederlandse dames die in Ohrid op vakantie zijn. Gisteravond was het erg gezellig en vandaag zijn we uitgenodigd om met ze mee te gaan hiken naar een kerk op een berg. Hiervoor waren wij wel in dus na de burek van vanmorgen gingen we naar de dames om te gaan hiken. Wij wisten niet zo goed wat we moesten verwachten en hadden ons voorbereid op twee uur wandelen.

De hike begon langs het meer van Ohrid, prachtig blauw water en aan de overkant van het meer zie je de bergen. Al snel gaan we omhoog naar de kerk en eigenlijk voordat we het weten zijn we er al. Veel sneller dan gedacht, maar dat betekende voor ons meer tijd op het terras dus dat vonden we niet erg. Op de berg, of nouja heuvel, hebben we de kerk bezocht, had je uitzicht over de stad Ohrid en was er een oud fort.

Na de hike gaan we naar beneden de stad in om wat te eten. Hier kan Felix ook weer aansluiten en met z’n vijven eten we pizza. Na het lange natafelen besluiten we ook om vanavond te picknicken met z’n allen en ’s avonds nog een drankje te gaan doen. In de stad ontmoeten we Emma die als Nederlander deze zomer in Ohrid aan het werk is. Emma sluit ’s avonds ook aan en het is met z’n zessen beren gezellig.

Comments:

• Jacqueline

juli 8, 2024

Ook in The Lion geweest, restaurant aan het meer van Ohrid met Nederlandse eigenaars, Katie en Brian..?