Top
  >  Reis naar Vietnam   >  Fietsen door Montenegro
Bikkels on Bikes door Montenegro op de fiets

Gisteren hebben we op het zuidelijkste puntje van Kroatië geslapen en nu fietsen we Montenegro in. Langs de kust fietsen we naar de baai van Kotor. De baai van Kotor heeft iets speciaals. De muren zijn hoog en stijl en het water is net zo blauw als in Kroatië. Het geeft een beetje hetzelfde gevoel als een fjord, maar dan in een warm land. Langs een van de muren van het fjord klimmen we omhoog naar het binnenland. De baai van Kotor is het enige waar ik weleens van had gehoord in Montenegro voordat ik begon met de voorbereiding. Na wat onderzoek was al snel duidelijk dat we het binnenland ook absoluut niet kunnen overslaan.

Het Durmitor Park is zo mooi dat ik daar een aparte blog over schrijf. Na het Durmitor Park fiets je zo naar beneden de Tara Canyon in. Het eerste deel van de afdaling in het Durmitor park is echt heel mooi en heel gaaf. Het tweede deel van de Tara Canyon in had ik verwacht dat het heel mooi was, maar omdat er allemaal bomen langs de weg staan heb je helemaal geen uitzicht de kloof in. In de Tara Canyon is de Tara brug een van de meest bijzondere bezienswaardigheden. In de kloof is het lastig om een slaapplek te vinden omdat er geen vlakke stukken zijn. Uiteindelijk besloten we om op een verlaten wandelbrug te slapen omdat dat in ieder geval vlak is.

De volgende dag, als we verder willen, wordt onze tocht al snel gestopt. Er zijn wegwerkzaamheden en pas over drie uur gaat de weg even open. Na lief vragen of we er lopend langs kunnen, mag het nog steeds niet. We hebben ons best gedaan om een omweg te zoeken, maar er zat niks anders op dan drie uur wachten. Vlak bij de wegafzetting zat een camping waar we de drie uur kunnen overbruggen. We bestellen voor tijdens het wachten een koffie maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Het was koffie gezet op Turkse manier, dus dat je het eerst eventjes moet laten staan zodat de koffiepoeder kan bezinken. Deze koffie was zo slecht en dik dat je bijna je lepeltje er rechtop in kon zetten, het was net erwtensoep. Bij iedere slok moest je kauwen om het weg te werken. Na de goede maaltijd koffie en wat wifi aftappen gaan we verder. Verder naar Podgorica waar we twee influencers ontmoeten.

Comments:

• Winny

juni 21, 2024

Ik heniet en volg jullie. Dat had ik ook wel gewild toen ik jong was. Maar nu geniet ik met jullie mee. Ik zal doneren voor een lekker tirks biertje mannen. Ook voor felix.

reply...
  • Judith

juni 23, 2024

Kleine bijdrage van ons! We genieten van jullie avonturen! Zo zijn we dagelijks ook een beetje op reis.